زنان از بهترين دام هاي شيطانند.


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
به وبلاگ من خوش آمدید امید وارم از مطالب دینی مذهبی که حقیر مطالعه وجهت مطالعه شما عزیزان در وب سایت قرار داده ام بهره مند باشید از خداوند ارزوی توفیق تمام مسلمین خصوصا شیعیان علی ع را دارم
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





زنان از بهترين دام هاي شيطانند.
نویسنده : محمدرضا عباسیان 09148023199
تاریخ : پنج شنبه 2 ارديبهشت 1395


کيد شيطان قوي است يا کيد زنان

سلام
آيا مکر شيطان ضعيف است يا مکر زنان؟به نظرم کلا مکر شيطان به دليل اينکه محاط بر زينت هاي دنيا بويژه زنان است ،کيد شيطان هم ضعيف است، پس حيله ضعيفتر است ولي در بعضي تفاسير ديدم که نوشته بودند مکر زنان بيشتر از شيطان است چون خداوند درباره شيطان ميفرمايد ان کيد شيطان ضعيفا(سوره نساء ايه 76) و درباره زنان است ان کيد کن عظيما(سوره يوسف آيه 28) بعد توجيه کرده بودن که چرا حيله زن بيشتر از شيطان است ولي به نظرم مکر شيطان قوي تر از مکر زن است و اينکه در قران امده مکر زن بيشتر از شيطان است اينطور نيست چون خداوند نفرموده که مکر زنان عظيم است اين سخن عزيز مصر است.؟

پرسشگر گرامي هم کيد شيطان قوي است و هم کيد زنان زيرا هر دو انسان را وسوسه مي کنند و به گناه و انحراف مي خوانند و بسياري را گمراه کرده و مي کنند و در عين حال کيد هر دو هم نسبت به انسان مؤمن ضعيف است زيرا مؤمن به ريسمان محکم خدا چنگ زده و در کنف حمايت خدا قرار گرفته است و خدا مدافع او شده و کيد شيطان و زنان براي گمراه کردن او ضعيف و بي اثر است:
الَّذينَ آمَنُوا يُقاتِلُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ وَ الَّذينَ كَفَرُوا يُقاتِلُونَ في‏ سَبيلِ الطَّاغُوتِ فَقاتِلُوا أَوْلِياءَ الشَّيْطانِ إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطانِ كانَ ضَعيفاً (1)
كسانى كه ايمان دارند، در راه خدا پيكار مى‏كنند و آنها كه كافرند، در راه طاغوت [بت و افراد طغيانگر]. پس شما با ياران شيطان، پيكار كنيد! (و از آنها نهراسيد!) زيرا كه نقشه شيطان، (همانند قدرتش) ضعيف است.
البته با توجه به جاذبه عميق جنسي که در زنان بخصوص زيبارويان هست و با توجه به فتاني و طنازي فوق العاده آنها و کيد و مکرهاي آنان در دلربايي ، معلوم است که اين فتنه گري و مکر عظيم بوده و بسياري از انسان ها را به زمين مي زند و به همين جهت مي بينيم که وقتي يوسف صديق با فتنه گري زنان درباري و فتاني و طنازي آنان روبرو مي شود که هر کدام با هزار عشوه و ناز او را به خود فرامي خواند ، دست نياز به آستان بي نياز بلند کرده و در نهايت عجز و ناتواني عرض مي کند:
إِلاَّ تَصْرِفْ عَنِّي كَيْدَهُنَّ أَصْبُ إِلَيْهِنَّ وَ أَكُنْ مِنَ الْجاهِلين (2)
و اگر مكر و نيرنگ آنها را از من باز نگردانى، بسوى آنان متمايل خواهم شد و از جاهلان خواهم بود.
اما اين که بعضي گفته اند خداوند کيد شيطان را ضعيف شمرده و کيد زنان را عظيم و ...(3) ؛ حرف متيني نيست زيرا اولا کيد شيطان نسبت به مؤمنان ضعيف است چون به خدا پناه برده اند نه اين که اصالتا و نسبت به همه انسان ها ضعيف باشد که اگر ضعيف بود اين همه افراد را به دنبال خود نمي کشيد و اين همه خدا هشدار نمي داد!
دوم اين که جمله "کيد شما عظيم است" سخن عزيز است که خدا هم آن را نفي نکرده و با نفي نکردن تاييدش نموده است اما اين عظيم بودن که درست هم هست در قياس با مکر شيطان نيست بلکه اگر قياسي باشد نسبت به مکر مردان است. مردان معمولا با قدرت ، اراده خود را پيش مي برند ولي زنان که قدرت جسمي ندارند با کيد و مکر و فتاني و طنازي و ... کار خود را پيش مي برند و مکر زنان در قياس با مکر مردان عظيم است نه در قياس با مکر شيطان زيرا مکر شيطان شامل مکر زنان هم هست زيرا مکر زنان فرعي از مکر شيطان است و زنان از بهترين دام هاي شيطانند.
بنا بر اين عظيم شمردن مکر زنان به معناي بزرگتر بودن مکر آنان از مکر شيطان نيست .
دقت داشته باشيد بزرگ بودن کيد زنان به معناي بد بودن جنس زن و شر بودن خلقت آنان نيست
پي نوشت ها:
1. نساء (4) آيه 76.
2. يوسف (12) آيه 33.
3. فيض کاشاني ، اصفي ، قم ، دفتر تبليغات اسلامي ، 1418 ق ، ج 1 ، ص 568 ؛ ميبدي ، کشف الاسرار ، تهران ، امير کبير ، 1351 ش ، ج 5 ، ص 53 ؛ و ...

    بازديد:




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبادل لینک هوشمند

.متشگرم از خداوند ارزوی توفیق برایتان دارم






آمار مطالب

:: کل مطالب : 633
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 74
:: بازدید ماه : 601
:: بازدید سال : 3859
:: بازدید کلی : 92554

RSS

Powered By
loxblog.Com