آیا شوهر عمه رهبر معظم انقلاب را می شناسید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
به وبلاگ من خوش آمدید امید وارم از مطالب دینی مذهبی که حقیر مطالعه وجهت مطالعه شما عزیزان در وب سایت قرار داده ام بهره مند باشید از خداوند ارزوی توفیق تمام مسلمین خصوصا شیعیان علی ع را دارم
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آیا شوهر عمه رهبر معظم انقلاب را می شناسید
نویسنده : محمدرضا عباسیان 09148023199
تاریخ : چهار شنبه 18 فروردين 1395
گروه: سیاسی

ساعت: 09:12 منتشر شده در مورخ: 1395/01/18 شناسه خبر: 694587

آیا شوهر عمه رهبر معظم انقلاب را می شناسید؟

17

فروردین مصادف است با سالروز قیام «شیخ محمد خیابانی » علیه قرارداد ننگین انگلیس. عموما نمیدانیم که شیخ محمد خیابانی دارای نسبتی نزدیک با حضرت آقاست

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  17 فروردین مصادف است با سالروز قیام «شیخ محمد خیابانی » علیه قرارداد ننگین انگلیس. عموما نمیدانیم که شیخ محمد خیابانی دارای نسبتی نزدیک با حضرت آقاست . در حالیکه شیخ محمد خیابانی، عالم و مجاهد بزرگ معاصر، پس از گذراندن تحصیلات و درآمدن به کسوت روحانیت با خاندان خامنه‌ای‌ها وصلت کرد. آیت‌الله سید حسین حسینی خامنه‌ای (جد پدری و پدربزرگ مقام معظم رهبری)، مشهور به سید حسین پیشنماز، از روحانیان مشهور و مبارز آذربایجان بود. ایشان دارای هفت فرزند بود که یکی از آنان سید محمد، معروف به پیغمبر و دیگری سید جواد (پدر مقام معظم رهبری) است. فرزند دیگر او میر مهدی نام داشت.

 

 آیت‌الله سید حسین خامنه‌ای در مسجد جامع تبریز اقامه نماز می‌کرد و خیابانی هم به سبب همشهری‌بودن با وی و هم اینکه او اندیشه‌های روشن و انقلابی و اجتماعی داشت، با ایشان زود آشنا شد. همین آشنایی زمینه را برای ازدواج او با دختر آن فقیه بزرگ، یعنی «خیر النساء» فراهم کرد.

 

از آن پس خیابانی گاهی در مسجد جامع تبریز به جای پدر زنش، حاج سید حسین خامنه‌ای، نماز جماعت اقامه می‌کرد و از همانجا نیز مشهورتر گردید. بنابراین، شیخ محمد خیابانی داماد خاندان خامنه‌ای و «شوهر عمه» رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به حساب می‌آید.

 

حضرت آقا در وصف قیام ایشان سخنرانی های زیادی داشته اند و خودشان به این نسبت فامیلی اشاره کرده اند : «... آقاى شیخ محمد خیابانى شوهر عمه‌ى ماست... مرحوم خیابانی و دیگران در مقابل این قضیه (قرارداد انگلیسی وثوق الدوله )  بود که ایستادند و آن حوادث عجیب تبریز پیشآمد کرد.»

 

 گویا مخاطب این جمله از شیخ محمد خیابانی غربگرایان امروز هستند که "آشتی با آمریکا" را بهترین راه حل پیشرفت می دانند :« هرملتی که ترقی را با نظرهای لاقید و بی‌علاقه ملاحظه نماید دچار هلاکت خواهد شد»

 

پایان پیام/

 
لینک کوتاه:

 

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبادل لینک هوشمند

.متشگرم از خداوند ارزوی توفیق برایتان دارم






آمار مطالب

:: کل مطالب : 633
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 9
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 50
:: بازدید ماه : 1170
:: بازدید سال : 3245
:: بازدید کلی : 91940

RSS

Powered By
loxblog.Com